Regulamin prania
§ 1
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie prania jest mowa o:
- Firmie piorącej – SZARMACH INVESTMENTS sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 89/43, 02-001 Warszawa, NIP: 701-104-1087
- Serwisie pranie-clean24.pl lub Serwis – należy przez to rozumieć internetowy serwis, prowadzony przez Firmę piorąca pod aktualnym adresem pranie-clean24.pl umożliwiający na zasadach określonych w Regulaminie korzystanie z serwisu pranie-clean24.pl, w szczególności organizowanie usług prania tapicerki, dywanów i wykładzin. Serwis udostępniający system rezerwacji oraz płatności swoim Klientom;
- Praniu – należy przez to rozumieć usługę prania tapicerki, dywanów i wykładzin;
- Kliencie – należy przez to rozumieć podmiot, który zlecił Firmie piorącej wykonanie prania,
- Zleceniu – należy przez to rozumieć zlecenie określone w § 2 ust. 1;
- Pracowniku – należy przez to rozumieć osobę fizyczną wykonującą na podstawie umowy z Firmą piorącą usługę Prania na rzecz Klienta;
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin
Regulamin określa:
- prawa i obowiązki Klienta, Firmy piorącej i Pracownika;
- zasady wykonywania usługi Prania.
§ 2
- Firma piorąca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Klienta usługi prania zgodnie ze zleceniem złożonym za pośrednictwem serwisu pranie-clean24.pl, telefonicznie lub w siedzibie firmy, z zastrzeżeniem § 3
- Usługa Prania jest świadczona na obszarze Województwa Zachodniopomorskiego lub innego uzgodnionego indywidualnie z klientem.
- Klient może anulować Zlecenie wysyłając e-mail na adres: kontakt@pranie-clean24.pl, wskazując: dokładnie Zlecenie i wyraźnie wolę jego anulowania.
- W przypadku, gdy Zlecenie jest anulowane na mniej niż 48 godzin przed jego rozpoczęciem, Firma piorąca pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 100 zł brutto
§ 3
- W przypadku, gdy informacje dodatkowe zamieszczone w Zleceniu, o których mowa w Dziale III ust. 3 lit. b – c Regulaminu korzystanie z serwisu pranie-clean24.pl nie są jednoznaczne Firma piorąca może skontaktować się z Klientem w celu uzyskania dodatkowych informacji mających zapewnić należyte wykonanie usługi prania.
- Klientowi nie przysługują żadne roszczenia względem Firmy piorącej z tytułu nienależytego wykonania usługi prania, jeżeli informacje określone w ust. 1 nie były jednoznaczne i wyczerpujące.
- Jeżeli informacje określone w ust. 1, jak też dodatkowe życzenia i oczekiwania Klienta mają wpływ na koszt wykonania usługi Prania, Firma piorąca może odmówić wykonania usługi Prania zgodnie z cennikiem zamieszczonym w Serwisie.
- W przypadku określonym w ust. 3 Firma piorąca zwraca się do Klienta z odpowiadającą jego potrzebom i oczekiwaniom ofertą wykonania usługi Prania, określającą w szczególności wysokość wynagrodzenia za jej wykonanie.
- Złożenie klientowi oferty, o której mowa w ust. 4 poczytuje się za odmowę wykonania usługi Prania zgodnie z dodatkowymi życzeniami i oczekiwaniami Klienta według stawki określonej w cenniku zamieszczonym w Serwisie.
- Jeżeli Klient informacje określone w ust. 3 przekazuje Pracownikowi dopiero w momencie przystąpienia do wykonywania usługi Prania lub w jej trakcie Pracownik może odmówić ich uwzględnienia, albo ich uwzględnienie uzależnić od uiszczenia lub zobowiązania się do uiszczenia dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Firmy piorącej.
- Decyzję w zakresie określonym w ust. 6 Pracownik podejmuje po kontakcie z Firmą piorącą lub samodzielnie w zakresie w jakim został do tego upoważniony przez Firmę piorącą.
- Postanowienia ust. 1 – 7 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia znacznego zabrudzenia przestrzeni podlegających Praniu lub zabrudzeń trudno usuwalnych, jeżeli okoliczności te skutkują wzrostem kosztu wykonania usługi Prania albo koniecznością wykonywania usługi Prania przez czas dłuższy niż określony w Zleceniu.
§ 4
- Pracownik wykonuje usługę Prania z najwyższą starannością, uwzględniając w miarę możliwości potrzeby i oczekiwania Klienta oraz zgodnie z Regulaminem.
- Do obowiązków Pracownika należy w szczególności:
- zwrócenia się do Klienta o wszystkie informacje konieczne dla wykonania usługi Prania zgodnie z ust. 1;
- do poszanowania mienia Klienta;
- podjęcia wszelkich czynności koniecznych dla ograniczenia szkody w mieniu Klienta w przypadku spowodowania lub wystąpienia z innych przyczyn zdarzenia grożącego szkodą w mieniu Klienta;
- niezwłocznego zawiadomienia Firmy piorącej i Klienta o zdarzeniu określonym w pkt 3.
§ 5
- Klient zobowiązuje się do współdziałania z Pracownikiem w zakresie koniecznym dla wykonania usługi Prania zgodnie z Regulaminem, w szczególności:
- udostępnienia miejsca wykonywania usługi prania,
- poinformowania Pracownika o wszystkich istotnych okolicznościach istotnych dla wykonania usługi prania zgodnie z Regulaminem;
- poinformowania Pracownika o wszelkich okolicznościach, w tym rzadkich lub odbiegających od zwykłych właściwościach rzeczy względem których ma być wykonywana usługa Prania, jeżeli w przeciwnym wypadku mogą zostać narażone na uszkodzenie;
- jasnego przekazania Pracownikowi czego wymaga w ramach usługi Prania;
- odbioru wykonanej usługi Prania i potwierdzenia jej satysfakcjonującego wykonania albo niezwłocznego zgłoszenia konkretnych zastrzeżeń;
- traktowania Pracownika zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami;
- udzielenia Pracownikowi koniecznej pomocy, w przypadkach określonych w Regulaminie
chyba, że Firma piorąca wezwie go do zapłaty kwoty niższej.
- Klient może być obecny w czasie wykonywania usługi Prania lub powierzyć na swoją odpowiedzialność pomieszczenie, dom lub lokal Pracownikowi na czas wykonywania usługi Prania.
- Powierzenie określone w ust. 2 może mieć formę przekazania kluczy Pracownikowi lub Firmie piorącej. Jeżeli klucze są powierzane Firmie piorącej, Firma piorąca wydaje je Pracownikowi tylko na czas wykonania usługi Prania.
- Klucze mogą zostać powierzone jednorazowo lub na cały ustalony okres w jakim mają być świadczone usługi Prania.
- W przypadku, gdy wykonanie usługi Prania wymaga uzyskania dostępu do miejsc trudnodostępnych lub czynności innych niż standardowe (np. przesunięcia mebli) Klient zobowiązuje się do udzielenia Pracownikowi odpowiednich informacji i pomocy, w szczególności pomocy innej osoby lub koniecznych urządzeń albo narzędzi.
- Firma piorąca nie odpowiada za:
- skutki uchybienia przez Klienta obowiązkom określonym w ust. 1;
- zachowania osób innych niż Pracownik, skutki użycia narzędzi lub urządzeń innych niż Firmy piorącej w przypadku określonym w ust. 5;
- W przypadku nieuzasadnionego nieudostępnienia Pracownikowi miejsca wykonywania usługi albo innego zachowania Klienta uniemożliwiającego wykonanie usługi Prania, Klient nie ma prawa żądania zwrotu wynagrodzenia, a w przypadku jego wcześniejszego nieuiszczenia, jest zobowiązany do jego zapłaty w pełnej wysokości
§ 6
- Firma piorąca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Pracownika do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Firma piorąca nie mogła przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Firma piorąca zapewnia zastępstwo.
- W przypadku powzięcia informacji o zdarzeniu określonym w ust. 1 Firma piorąca informuje Klienta o niemożności wykonania usługi Prania zgodnie ze Zleceniem lub wyznaczeniu zastępstwa, jeżeli Zlecenia obejmowała wyznaczenie do wykonania usługi Prania określonego Pracownika
- .Klient może odmówić przyjęcia usługi Prania, jeżeli opóźnienie w rozpoczęciu jej wykonywania z przyczyn nieleżących po stronie Klienta przekracza 60 minut.
- Dywany nieodebrane do 60 dni mogą ulec przepadkowi.
§ 7
Klient może zgłosić reklamację w szczególności:
- w przypadku zastrzeżeń co do wykonania lub jakości wykonania usługi Prania;
- zawinionego przez Pracownika uszkodzenia lub zniszczenia mienia Klienta
§ 8
- Firma Piorąca odpowiada za szkody wyrządzone umyślnie przy wykonywaniu usługi prania. Za szkody nieumyślne Firma piorąca ponosi odpowiedzialność do wysokości wynagrodzenia uiszczonego za usługę prania.
- W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia w związku z wykonywaną usługa Prania Klient powinien:
- niezwłocznie zawiadomić o szkodzie Firmę piorąca i podać wszystkie istotne okoliczności zdarzenia oraz inne informacje, o jakie zostanie poproszony, w tym określone w pkt 2;
- sprawdzić warunki ubezpieczenia budynku lub lokalu w którym wystąpiła szkoda.